Všeobecné obchodní podmínky
- Úvodní ustanovení
- 1. Definice pojmů
- 2. Uzavření Smlouvy
- 3. Uzavření Kupní smlouvy
- 4. Smlouva o dílo
- 5. Dodání Zboží
- 6. Cena
- 7. Dodání Díla
- 8. Cena Díla
- 9. Možnosti platby
- 10. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku
- 11. Náklady spojené s dodáním Zboží
- 12. Slevy
- 13. Odstoupení od Smlouvy Zákazníkem
- 14. Odstoupení od Smlouvy Dodavatelem
- 15. Práva z vadného plnění
- 16. Vyřizování stížnosti
- 17. Zpracování osobních údajů
- 18. Archivace smluv
- 19. Řešení sporů
- 20. Závěrečná ustanovení
Úvodní ustanovení
- Všeobecné obchodní podmínky společnosti Vinyl House s.r.o., IČO: 17302129, se sídlem Na Folimance 2155/15, Vinohrady, 120 00 Praha 2, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 369667 jsou nedílnou součástí smluv uzavíraných mezi Dodavatelem a Zákazníkem distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory a upravují blíže práva a povinnosti těchto stran.
- Uzavřením Smlouvy Zákazník závazně souhlasí se všemi právy a povinnostmi obsaženými v těchto VOP, s nimiž se řádně seznámil a zavazuje se je dodržovat.
- Části těchto VOP se použijí pouze na Smlouvy uzavírané mezi Dodavatelem a Spotřebiteli, přičemž dotčené pasáže jsou vždy označeny „PLATÍ POUZE PRO SPOTŘEBITELE“
1. Definice pojmů
Akceptace – znamená právní jednání, kterým Zákazník vyjádří vůli přijmout Nabídku a plnit z ní;
Cena – znamená cenu uvedenou, za kterou je Zboží nebo Dílo prodáváno Zákazníkovi. Cena je vždy končená, včetně DPH.
Dílo – znamená činnost, na jejímž základě Dodavatel provede montáž Zboží;
DPH – znamená daň z přidané hodnoty, která je vždy připočten k Ceně;
Distanční jednání – jednání stran, které neprobíhá osobně, ale prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (emaily, E-shop, apod.) či mimo provozovnu Dodavatele;
Dodavatel – znamená společnosti Vinyl House s.r.o.
Kupní smlouva – znamená smlouvu, na jejímž základě se Dodavatel zaváže dodat Zákazníkovi jím objednané Zboží a Zákazník se zaváže za toto Zboží zaplatit Cenu;
Místo doručení – znamená jakékoli místo, určené Zákazníkem k doručení Zboží;
Místo instalace - znamená jakýkoli prostor, v němž bude realizováno Dílo;
Nabídka – znamená projev vůle Dodavatele, kterým činí Zákazníkovi návrh na uzavření Smlouvy na základě Poptávky, obsahující vždy specifikaci Zboží a Cenu, Místo dodání, případně slevu z Ceny;
Náklady na dopravu – náklady související s dodání Zboží do místa určeného Zákazníkem, přičemž cena a způsob doručení/dopravy jsou vždy obsaženy v Nabídce dle požadavku Zákazníků učiněných v Poptávce,
Obč. zák. – znamená zákon č. 89/2012 Sb.; občanský zákoník v platném znění;
Objednávka – každé právní jednání, kterým Zákazník Akceptuje Nabídku. Ze strany Dodavatele může být vyžádána dodatečná specifikace Objednávky, zejména v případě Smlouvy o dílo;
Poptávka – znamená nezávazné jednání Zákazníka, kterým žádá od Dodavatele vyhotovení Nabídky prostřednictví poptávkového formuláře na E-shopu;
Prodejna – jakákoli obchodní prostory, v nichž Dodavatel uskutečňuje prodej Zboží;
Produktové podmínky – dokument obsahující specifikaci a vlastnosti Zboží, k němuž je uzavíraná Smlouva, s nimiž je Zákazník povinen se seznámit před uzavřením Smlouvy;
Předávací protokol - znamená jakýkoli dokument prokazující předání Díla Zákazníkovi;
Smlouva – znamená společně Kupní smlouvu a Smlouvu o Dílo;
Smlouva o dílo – znamená smlouvu, jejímž předmětem je instalace (pokládka) Zboží u Zákazníka;
Spotřebitelem - každý Zákazník, který je fyzickou osobou a uzavírá Smlouvu pro účely mimo rámec její podnikatelské činnosti;
VOP - znamená všeobecné obchodní podmínky;
Vyšší moc – znamená případy, které nejsou závislé na Smluvních stranách, které Strany nemohou ovlivnit a tyto případy mohou mít vliv na možnost řádného splnění Smlouvy. Jedná se např. o válku, mobilizaci, povstání, živelní pohromy, nouzové a krizové stavy apod;
Web – online katalog Zboží a poptávkový formulář připraven k odeslání Poptávky distančním způsobem;
Zákazníkem – každá osoba, ať fyzická či právnická, která uzavírá Smlouvu s Dodavatelem;
Zboží - podlahové krytiny a příslušenství nabízené v obchodě.
2. Uzavření Smlouvy
- Uzavřením Smlouvy vzniká závazkový právní vztah mezi Dodavatelem a Zákazníkem, a to v rozsahu akceptované Nabídky. Závazkem Dodavatele na základě Smlouvy je dodat dohodnuté plnění a závazkem Zákazníka je úhrada dohodnuté ceny.
- Smlouvu lze uzavřít v Českém jazyce.
3. Uzavření Kupní smlouvy
- Kupní smlouvu, jejíž součástí jsou VOP je možno uzavřít distančním způsobem nebo osobně mimo Prodejnu Dodavatele.
- V případě uzavření Smlouvy mimo Prodejnu Dodavatele bude vyhotovena Smlouva v listinné podobě, obsahující veškeré bližší informace o dohodnutém plnění. Smlouva může být v tomto případně nahrazena Objednávkou podepsanou Smluvními stranami.
- V případě, uzavírání Kupní smlouvy prostřednictvím Webu si Zákazník vybere požadované Zboží v digitálním katalogu a klikne na příslušné tlačítko, čímž bude přesměrován do poptávkového formuláře.
- V rámci poptávkového formuláře Zákazník požadovaného údaje, a pokud má zájem o vyhotovení Nabídky na uzavření Kupní smlouvy, tedy pouze dodávku Zboží, zaškrtne příslušné tlačítko.
- V návaznosti na obdrženou Poptávku, vyhotoví Dodavatel Nabídku, obsahující údaje vyplněné Zákazníkem v rámci Poptávky na Zboží, Cenu, Náklady na dopravu, předpokládané datum dodání, případnou slevu z Ceny a podmínky pro její poskytnutí.
- Nabídku zašle Dodavatel Zákazníkovi na jím uvedenou e-mailovou adresu, přičemž Nabídka je návrhem na uzavření Kupní smlouvy. Současně s Nabídkou zašle Dodavatel Zákazníkovi zálohovou fakturu na Zboží.
- V případě, že Zákazník bude mít zájem Nabídkou přijmout a uzavřít s Dodavatelem Kupní smlouvu, je nezbytné provést Akceptaci.
- Před Akceptací je Zákazník povinen překontrolovat rozsah Nabídky, zadaných osobních údajů, způsobu doručení (včetně Nákladů na dopravu) a Cenu.
- Akceptaci Zákazník učiní projevem vůle, z něhož bude nepochybné, že Nabídku přijal. Zákazník může Nabídku Akceptovat elektronicky, prostřednictvím e-mailu, a to jako odpověď na Nabídku či samostatným e-mailem s uvedením čísla Nabídky. Akceptaci může Zákazník učinit rovněž úhradou zálohové faktury.
- Okamžikem Akceptace Zákazníka, je uzavřena Kupní smlouva a smluvní strany jsou z této povinny plnit.
- Akceptací vyslovuje Zákazník souhlas s těmito VOP a potvrzuje, že se s nimi seznámil.
- Po uzavření Kupní smlouvy již není ze strany Zákazníka měnit parametry Kupní smlouvy bez souhlasu Dodavatele.
- Dodavatel upozorňuje Zákazníka, že Kupní smlouvu je Dodavatel oprávněn zrušit v případě vyšší moci, v případně uvedení chybné ceny v Nabídce, z důvodu nezaplacení zálohové faktury nebo z důvodu nedostupnosti Zboží. Zákazníkovi v případě zrušení Smlouvy Dodavatelem z výše uvedených důvodů, nevzniká nárok na náhradu škody.
4. Smlouva o dílo
- Smlouvu o dílo, jejíž součástí jsou VOP je možno uzavřít distančním způsobem prostřednictvím Webu nebo osobně mimo Prodejnu Dodavatele.
- V případě uzavření Smlouvy mimo Prodejnu Dodavatele bude vyhotovena Smlouva v listinné podobě, obsahující veškeré bližší informace o dohodnutém plnění. Smlouva může být v tomto případně nahrazena Objednávkou podepsanou Smluvními stranami.
- V případě, uzavírání Smlouvy o dílo prostřednictvím Webu si Zákazník vybere požadované Zboží v digitálním katalogu a klikne na příslušné tlačítko, čímž bude přesměrován do poptávkového formuláře.
- V rámci poptávkového formuláře vyplní Zákazník požadované údaje, a pokud má zájem o vyhotovení Nabídky na uzavření Smlouvy o dílo, tedy dodávku Zboží, včetně pokládky zaškrtne příslušné políčko.
- V návaznosti na Poptávku, vyhotoví Dodavatel Nabídku, obsahující údaje vyplněné Zákazníkem v rámci Poptávky, předběžnou Cenu (sestávající z ceny Zboží, cenu pokládky a náklady na dopravu), předpokládané datum dodání, případnou slevu z Ceny a podmínky pro její poskytnutí. Cena v Nabídce může být uvedena v celkové výši či položkově.
- Nabídku zašle Dodavatel Zákazníkovi na jím uvedenou e-mailovou adresu, přičemž Nabídka je návrhem na uzavření Smlouvy o dílo. Současně s Nabídkou zašle Dodavatel Zákazníkovi zálohovou fakturu na materiál ve výši 100% hodnoty materiálu.
- V případě, že Zákazník bude mít zájem Nabídkou přijmout a uzavřít s Dodavatelem Smlouvu o dílo, je nezbytné provést Akceptaci.
- Před Akceptací je Zákazník povinen překontrolovat rozsah Nabídky, zadaných osobních údajů, Místa instalace a Cenu.
- Akceptaci Zákazník učiní projevem vůle, z něhož bude nepochybné, že Nabídku přijal. Zákazník může Nabídku Akceptovat elektronicky, prostřednictvím e-mailu, a to jako odpověď na Nabídku či samostatným e-mailem s uvedením čísla Nabídky. Akceptaci může Zákazník učinit rovněž úhradou zálohové faktury.
- Okamžikem Akceptace Zákazníka, je uzavřena Smlouva o dílo a smluvní strany jsou z této povinny plnit.
- Akceptací vyslovuje Zákazník souhlas s těmito VOP a potvrzuje, že se s nimi seznámil.
- V návaznosti na uzavření Smlouvy a úhradu zálohové faktury Dodavatel dohodne se Zákazníkem termín pro zaměření prostor v Místě instalace. Zákazník bere na vědomí, že v rámci zaměření Místa instalace mohou být zjištěny skutečnosti Dodavateli neznámé při učinění Nabídky, které mohou mít vliv na Cenu či datum dodání.
- Zákazník bere na vědomí, že Dodavatel je oprávněn před započetím prací či v průběhu realizace Díla vystavit Zákazníkovi zálohovou fakturu za pokládku, a to až do výše 50%. Úhrada této zálohové faktury je podmínkou pro zahájení či pokračování realizace Díla.
- V případě, že při zaměření, případně po odstranění stávající podlahové krytiny, budou zjištěny okolnosti mající vliv na Cenu či datum dodání, zašle Dodavatel Zákazníkovi upravenou Nabídku, která je návrhem na změnu Smlouvy. Zákazník bere na vědomí, že při zaměření dochází pouze ke kvantifikaci viditelného plnění a nelze vyloučit, že při odstranění stávajícího povrchu budou zjištěny skutečnosti, mající podstatný vliv na Cenu díla (nerovnosti, potřeba vyrovnání, apod.)
- V případě, že Zákazník upravenou Nabídku akceptuje (lze tak učinit elektronicky), dochází ke změně Smlouvy.
- V případě, že Zákazník upravenou Nabídku neakceptuje, Smlouva zaniká okamžikem, k němuž je Dodavateli doručen nesouhlas Zákazníka s upravenou Nabídkou. V takovém případě Dodavatel vrátí Zákazníkovi již uhrazenou zálohu na Cenu do 14 dnů od obdržení nesouhlasu Zákazníka.
- Po uzavření Smlouvy o dílo na základě Akceptované Nabídky či upravené Nabídky, podle toho, zda dojde k úpravě Nabídky ze strany Dodavatele, již není ze strany Zákazníka měnit parametry Smlouvy o dílo bez souhlasu Dodavatele. Zejména není možné, aby Zákazník požadoval namísto Díla pouze dodávku Zboží, neboť cena Zboží bez pokládky může být odlišná.
- Dodavatel upozorňuje Zákazníka, že Smlouvu o dílo je Dodavatel oprávněn zrušit v případě vyšší moci, v případně uvedení chybné ceny v Nabídce, z organizačních důvodu nebo z důvodu nedostupnosti Zboží. Zákazníkovi v případě zrušení Smlouvy Dodavatelem z výše uvedených důvodů, nevzniká nárok na náhradu škody, ani jiné plnění, vyjma nároku na vrácení uhrazené Ceny.
5. Dodání Zboží
- Dodavatel se zavazuje dodat Zákazníkovi na základě uzavření Kupní smlouvy Zboží splňující požadavky na jakost a řádné označení dle platných právních předpisů.
- Dodavatel zboží zabalí podle zvyklostí tak, aby při jeho dodání snížil riziko poškození.
- Zboží bude dodáváno do Místa doručení uvedeného v Nabídce.
- Způsob dodání Zboží je vždy uvedené v Nabídce a potvrzen Akceptací.
- Je-li doprava Zboží zajišťována prostřednictvím přepravní služby, je Zboží dodáno okamžikem převzetí Zboží Zákazníkem od přepravní služby.
- Je-li Zboží dodávána osobním odběrem v Prodejně či skladu Dodavatele, je Zboží dodáno okamžikem jeho osobního převzetí.
- Zákazník je povinen Zboží před jeho převzetím důkladně zkontrolovat a v případě zjištění jakýchkoli vad, odmítnou převzetí Zboží a neprodleně o této skutečnosti informovat Dodavatele.
- Vlastnické právo ke Zboží přechází na Zákazníka převzetím Zboží či zaplacením Cenu, podle toho, že která ze skutečností nastane později.
- Pokud Zákazník Zboží převezme a zároveň zjistí vady, je povinen Zboží ponechat v původním balení a bez zbytečného odkladu zaslat Dodavateli písemné oznámení o zjištěných vadách, z kterého musí být zřejmé, o jakou vadu se jedná.
- O předpokládaném čase dodání Zboží bude Zákazník informování prostřednictvím jím uvedené e-mailové adresy či telefonního čísla. Předpokládaný čas doručení se může změnit v závislosti na logistických možnostech Dodavatele nebo zvolených přepravců.
- Pokud Zákazník nevyzvedne nebo odmítne převzít Zboží, zavazuje se nahradit Dodavateli účelně vynaložené náklady na takovou přepravu. Zároveň je Zákazník povinen uhradit Dodavateli poplatek za uskladnění Zboží, a to ve výši 500,-Kč/den.
- Zákazník prohlašuje, že si je vědom, že při distančním styku s Dodavatelem (skrze poštovní služby, přepravní služby, kurýrní služby aj.) neodpovídá Dodavatel za jakékoliv prodlevy s dodáním Zboží, které jsou běžně spojeny s takovýmto distančním způsobem.
6. Cena
- Cena Zboží je vždy konečná, včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění a Nákladů na dodání.
- V Nabídce je vždy uvedena Cena v korunách českých.
- Dodavatel se zavazuje prodat Zboží za Cenu uvedenou v Nabídce.
7. Dodání Díla
- Dodavatel se zavazuje zhotovit Dílo na základě Smlouvy o dílo v jakosti obvyklé pro daný druh Díla.
- Zákazník bere na vědomí, že podmínkou realizace Díla je stavební připravenost v Místě instalace. O rozsahu nezbytné stavební připravenosti bude Zákazník informován po návštěvě Místa instalace ze strany Dodavatele či jeho poddodavatelů realizujících Dílo.
- Stavební připraveností, pokud není následně Dodavatelem určeno jinak, se vždy rozumí:
a) v případě, že v Místě instalace bylo osazeno podlahové topení, jehož provoz netrvá déle, než 12 kalendářních měsíců, je podmínkou stavební připravenosti provoz tohoto topení po alespoň dobu 10 dnů po sobě jdoucích před započetím Díla. Není li provoz topení z objektivních důvodů možný (není topná sezóna apod.), je možné doložit Zákazníkem, protokol o nátopné (nebo-li topné) zkoušce či čestné prohlášení o funkčnosti podlahového topení;
b) umožnění přístupu do Místa instalace, včetně dostatečného místa pro uložení materiálu, aby mohlo dojít k jeho aklimatizaci;
c) teplota místnosti a podkladu musí být v rozmezí 18 – 23 stupňů Celsia
d) relativní vzdušná vlhkost – 45% – 65%
e) vlhkost betonu nesmí přesahovat 2% v případě nevytápěného betonu, 1,6% v případě vytápěného betonu.
f) vlhkost anhydridu nesmí přesahovat – 0,5% v případě nevytápěného a 0,3% v případě vytápěného.
g) v průběhu podlahařských prací nesmí probíhat žádná další činnost ovlivňující průběh podlahářských prací;
h) zajistit ve prospěch Dodavatele parkovací místo. V případě, že se jedná o oblast zpoplatněného parkovacího stání, je Zákazník povinen uhradit Dodavateli náklady na parkování. - V případě, že Místo instalace nebude připraveno pro realizaci Díla, vyhrazuje si Dodavatel úpravu termínu pro započetí a dokončení Díla, přičemž v takovém případě není Dodavatel v prodlení. Zákazní bere na vědomí, že Dodavatel není schopen garantovat náhradní termín a tento může být posunut i o několik týdnů.
- V případě, že by ze strany Zákazníka nedošlo k zajištění stavební připravenosti, ani na základě písemné výzvy Dodavatele, je Dodavatel oprávněn od Smlouvy o dílo odstoupit. V takovém případě je Dodavatel oprávněn požadovat náhradu škody, jež mu vznikla v souvislosti se zánikem Smlouvy.
- Dílo zahrnuje veškeré práce, dodávky a služby nezbytné k realizaci Díla.
- Zákazník se zavazuje umožnit Dodavateli přístup do Místa instalace a poskytnout Dodavateli nezbytnou součinnost k dokončení Díla.
- Závazek Dodavatel dodat Dílo je splněn jeho předáním Zákazníkovi. Zákazník se zavazuje Dílo převzít i v případě, že Dílo bude trpět drobnými vadami či nedodělky, které samy o sobě ani ve spojení s jinými nebrání užívání Díla. Nebude-li Zákazník osobně při předání Díla, má se za to, že Dílo je předáno bez výhrad doručením předávacího protokolu na jeho e-mailovou adresu.
- Vlastnické právo k Dílu přechází na Zákazníka převzetím Díla či zaplacením Ceny, podle toho, že která ze skutečností nastane později.
8. Cena Díla
- Cena za Dílo je vždy konečná, včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění, vyjma nákladů vyvolaných stavební nepřipraveností Zákazníka, jež není možno předem odhadnout dle čl. 7 odst. 3 těchto VOP
- S ohledem na nezbytnost zaměření Místa instalace, je Cena v Nabídce před zaměřením vždy předběžná. Po zaměření Místa instalace je Zákazníkovi potvrzena Cena uvedená v Nabídce nebo sdělena konečná cena Díla v upravené Nabídce. Zákazník bere na vědomí, že při zaměření dochází pouze ke kvantifikaci viditelného plnění a nelze vyloučit, že při odstranění stávajícího povrchu budou zjištěny skutečnosti, mající podstatný vliv na Cenu díla (nerovnosti, potřeba vyrovnání, apod.).
- V Ceně Díla nejsou zohledněny případné vícepráce vyžádané Zákazníkem, které nebyly Dodavateli známy ke dni vystavení Nabídky či upravené Nabídky. V případě požadavku Zákazníka na vícepráce, budou tyto účtovány nad rámec Ceny.
- Dohodnutá Cena za Dílo v sobě obsahuje veškeré náklady zhotovitele související s provedením Díla. Náklady související se stavební nepřipraveností (parkování, marné výjezdy, apod.) budou účtovány samostatně dle skutečně vzniklých nákladů.
- Do doby úplného zaplacení Ceny zůstává Dílo vlastnictvím Dodavatele.
9. Možnosti platby
- Dodavatel umožňuje následující způsoby úhrady faktur a zálohových faktur:
a) hotově na Prodejně
b) bezhotovostně bankovním převodem - V případě prodlení s úhradou Ceny nebo Ceny za Dílo vzniká Dodavateli nárok na úhradu smluvního úroku z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý i jen započatý den prodlení vůči Zákazníkovi. Zaplacením úroku z prodlení nezaniká Dodavateli nárok na náhradu škody vzniklé pozdní úhradou Ceny, Ceny za Dílo nebo vedlejších plateb. Dodavatel si vyhrazuje právo omezit nebo zrušit sjednané nebo plánované činnosti z jeho strany, dále odejmout Zákazníkovi právo na poskytované slevy a příp. od Smlouvy odstoupit, pokud Zákazník neplní řádně své platební povinnosti.
10. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku
- Odesláním Poptávky Zákazník výslovně souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smluv.
- Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy hradí Zákazník sám.
11. Náklady spojené s dodáním Zboží
- Náklady spojené s dodáním Zboží na základě Kupní smlouvy, jsou vždy uvedeny v Nabídce.
- Náklady spojené s realizací Díla, budou Zákazníkovi sděleny vždy v rámci předběžné ceny. Dopravné je zpravidla účtováno za vzdálenost místa plnění a Zákazník bude seznámen v rámci Nabídky.
12. Slevy
- Dodavatel může poskytovat různé slevy na Zboží či Dílo, které mohou být podmíněné či nepodmíněné.
- V případě podmíněné slevy, vzniká nárok na slevu splněním podmínek .
- Výše slevy a podmínky jejího poskytnutí, jsou uvedeny v Nabídce.
- Sleva může být poskytnuta rovněž na vedlejší Zboží, související s hlavním Zbožím (např. chemické přípravky a činidla, zakončovací lišty, apod.), přičemž v takovém případě je sleva podmíněna zakoupením hlavního zboží.
- Sleva na Zboží může být poskytnuta rovněž na služby související s pokládkou Zboží či realizací Díla.
- V případě zániku Smlouvy, zaniká rovněž sleva, která byla Dodavatelem poskytnuta.
- V případě, že sleva byla poskytnuta na vedlejší Zboží či služby, zaniká tato sleva současně se zánikem Smlouvy k hlavnímu Zboží či Dílu. Zákazník je v takovém případě povinen uhradit Dodavateli rozdíl mezi prodejní cenou a poskytnutou slevou.
13. Odstoupení od Smlouvy Zákazníkem
(PLATÍ POUZE PRO SPOTŘEBITELE)
- Zákazník, který je Spotřebitelem, je oprávněn odstoupit od Smlouvy, bez uvedení důvodu dle ust. § 1829 zák. č. 89/2012 Sb. v případě Smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo uzavřené mimo Prodejnu Dodavatele ve lhůtě čtrnácti dnů od uzavření Smlouvy. Doručením odstoupení Dodavateli se Smlouvy ruší od počátku.
- Odstoupení od Smlouvy musí být Dodavateli odesláno ve lhůtě uvedené v odst. 1. tohoto článku.
- Spotřebitel není oprávněn od Smlouvy odstoupit pokud:
a) bylo Dílo s přechozím výslovným souhlasem Spotřebitele realizováno či bylo započato s jeho realizací před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy, tedy ve lhůtě 14 dnů od uzavření Smlouvy;
b) je Zboží vyrobeno podle požadavků Spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám (Zboží na zakázku);
c) je Zboží upraveno podle požadavku Spotřebitele dle jím dodaných rozměrů;
d) došlo k porušení zapečetěného obalu, v němž je Zboží dodáváno z důvodu ochrany zdraví a hygienických důvodů. - Odstoupení od Smlouvy je možné následujícími způsoby:
a) osobně na Prodejně;
b) prostřednictvím doporučeného dopisu;
c) jakýmkoli jiným jednoznačným prohlášením učiněným vůči Dodavateli, např. datovou zprávou - Spotřebitel je v případě odstoupení povinen vrátit již obdržené Zboží nepoškozené, tedy ve stavu, v jakém jej obdržel a pokud je to možné, v originálním obalu.
- V případě odstoupení od Smlouvy nese Spotřebitel náklady spojené s vrácením Zboží, spočívající v Nákladech na přepravu.
- Spotřebitel odpovídá Dodavateli za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží.
- Odstoupí-li Spotřebitel od Smlouvy, zašle nebo předá Dodavateli nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od Smlouvy, Zboží, které od něho obdržel.
- Dodavatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Spotřebiteli dříve, než mu Spotřebitel předá nebo prokáže, že Zboží Dodavateli odeslal.
- Cena bude vrácena převodem na účet Spotřebitele, který je pro tyto účely povinen Dodavateli sdělit.
- Dojde-li ze strany Spotřebitele k poškození Zboží, je Dodavatel oprávněn požadovat náhradu škody za snížení hodnoty Zboží. Nárok na úhradu škody vzniklé na Zboží je Dodavatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku Spotřebitele na vrácení Ceny.
- Společně s Cenou budou Spotřebiteli vráceny náklady na dodání Zboží. Pokud si Spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání Zboží nabízený Dodavatelem, vrátí Dodavatel Spotřebiteli náklady na dodání Zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží.
14. Odstoupení od Smlouvy Dodavatelem
- Dodavatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit a odmítnout dodání Zboží či realizaci Díla z následujících důvodů:
a) při úhradě Ceny bezhotovostní platbou neuvedl Zákazník variabilní symbol pro platbu a následně jej nespecifikoval;
b) Zákazník neposkytne nezbytnou součinnosti pro realizaci Díla;
c) poskytnutí plnění by bylo v rozporu s platnými právními předpisy;
d) Zákazník neuhradil Cenu;
e) Zákazník nepřevezme Zboží, ani přes výzvu Dodavatele;
f) v případech předjímaných těmito VOP. - Dodavatel je oprávněn odstoupit od Smlouvy bez uvedení důvodu ve stejné lhůtě, ve které má toto právo Zákazník.
- V případě odstoupení od Smlouvy dle tohoto článku se Smlouva ruší s účinky ke dni doručení odstoupení Zákazníkovi. V takovém případě vrátí Dodavatel Zákazníkovi uhrazenou Cenu, bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený Zákazníkem.
- Zánikem Smlouvy nezanikají práva Dodavatele na úhradu skladného v případě nepřevzatého Zboží. Dodavatel je oprávněn započíst nárok na skladné, oproti nároku Zákazníka na vrácení Ceny.
15. Práva z vadného plnění
- Dodavatel odpovídá Zákazníkovi, že Zboží a Dílo mu budou dodány v souladu se Smlouvou a bez vad.
- Vadou se rozumí odchylka v kvalitě, rozsahu a parametrech Zboží či Díla stanovených Smlouvou.
- Zákazník nemá nárok z vad v případě, že k jejich vzniku došlo:
a) neodborným zásahem provedeným jinou osobou než Dodavatele, resp. jím pověřeným zástupcem,
b) neodbornou obsluhou,
c) vnějšími vlivy a vyšší mocí,
d) nedodržením technických podmínek a parametrů pro užívání Zboží či Díla;
e) mechanickým poškozením Zboží či Díla,
f) použitím Zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí prostředí, které je uvedeno v Produktových podmínkách,
g) poškození přírodními živly (voda, oheň, apod.),
h) nadměrným zatížením,
i) z důvodu odchylky v rozměrové stabilitě v rozsahu stanoveném evropskými normami a technickými listy výrobce. Tyto odchylky jsou považovány za běžnou vlastnost materiálu. - Na vady zjevné (které bylo možné zjistit při převzetí Zboží či Díla) je Zákazník povinen upozornit Dodavatele při předání Díla nebo bezprostředně po převzetí Zboží.
- Zákazník je povinen uplatnit vady bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistil nebo při náležité pozornosti zjistit měl.
- Pro uplatnění práva z odpovědnosti za vady je nezbytná písemná reklamace Zákazníka u Dodavatele.
- Dodavatel upozorňuje Zákazníka, že Zboží či Dílo nejsou vadné, pokud se jedná o běžné vlastnosti Zboží. Vlastnosti Zboží a instalačních materiálů jsou uvedeny v Produktových podmínkách, s nimiž se Zákazník mohl a měl seznámen před uzavřením Smlouvy a které jsou dostupné webových stránkách výrobce.
- Vady je Zákazník oprávněn uplatnit e-mailem, písemně na adresu sídla Dodavatele či do datové schránky Dodavatele.
- V uplatnění vad musí být vady popsány a uvedeno, jak se projevují.
- Dodavatel vydá Zákazníkovi písemné potvrzení o tom, kdy Zákazník právo uplatnil, co je obsahem uplatněných vad a způsob vyřízení vadného plnění.
- Zákazník je povinen poskytnout Dodavateli nezbytnou součinnost pro posouzení vad a jejich vyřízení.
- Reklamace vad, včetně případného odstranění vady, musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, zpravidla nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Dodavatel se Zákazníkem nedohodnou na delší lhůtě nebo pokud takovému vyřízení nebudou bránit klimatické podmínky. Po uplynutí této lhůty se Zákazníkovi přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
- Dodavatel vydá Zákazníkovi písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o odstranění vad, případně písemně písemné zamítnutí reklamace vad.
- Zákazníkovi náleží práva z vadného plnění dle Obč. zák. Zákazník sdělí Dodavateli, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Zákazník změnit bez souhlasu Dodavatele.
- Zákazník bere na vědomí, že Dodavatel nedrží skladem náhradní materiál a nelze vyloučit, že v případě výskytu vad či v době jejich uplatnění, nebude již materiál k dispozici. Pro tento případ Dodavatel doporučuje, aby si Zákazník vždy objednal náhradní materiál navíc.
16. Vyřizování stížnosti
- Stížnosti Zákazníků, které se týkají Smlouvy, mohou Zákazníci uplatnit u Dodavatele prostřednictvím emailu info@vinylhouse.cz. Stížnosti budou Dodavatelem vyřízeny bezodkladně.
- Pokud by stížnost směrovala proti plnění ze Smlouvy, bude stížnost Dodavatelem vyřešena jako reklamace dle čl. 13. těchto VOP.
17. Zpracování osobních údajů
- V souvislosti uzavřením Smlouvy zpracovává Dodavatel osobní údaje Zákazníků, a to v rozsahu uvedeném v zásadách pro zpracování osobních údajů, jež jsou Zákazníkům k nahlédnutí na tomto odkazu: https://________________________
18. Archivace smluv
- Dodavatel Smlouvy po uzavření Smlouvy archivuje v elektronické či písemné podobě po dobu nejméně 10 let z důvodu ochrany jeho zájmů a povinností vyplývajících z právních předpisů.
- Smlouvy jsou přístupné pouze Dodavateli, pokud nejsou dožádány orgány státní správy, soudy, či jinými institucemi, které jsou oprávněny k jejich vyžádání.
19. Řešení sporů
- Dodavatel informuje Spotřebitele, že pro oblast mimosoudních sporů mezi Dodavatelem a Spotřebitelem, které by se nepodařilo vyřešit dohodou, je příslušná Česká obchodní inspekce. Internetové stránky tohoto pověřeného subjektu jsou www.coi.cz.
- Zákazník je rovněž oprávněn domáhat se svých nároků a místně a věcného příslušného soudu.
20. Závěrečná ustanovení
VOP jsou kdykoli k nahlédnutí na internetové adrese https://vinylhouse.cz/vseobecne-obchodni-podminky.
VOP umístěné na uvedené adrese jsou průběžně aktualizovány Dodavatelem. Veškeré změny těchto VOP může Zákazník kdykoli zjistit na uvedené adrese nebo dotazem u Dodavatele a z tohoto důvodu není Dodavatel povinen informovat Zákazníky o provedených změnách.
Tyto VOP vstupují v účinnost dne 7. 11. 2025
Práva a povinnosti v těchto VOP neuvedené se v případě Smluv uzavřených se Zákazníkem řídí Českým právním řádem.